Google

2008. jan. 31.

BMW X5 E53 (2000-2006)

Az első BMW SUV-ot 2000-ben mutatták be. Az autó nagy siker volt európában és a tengerentúlon agyaránt. Európában a dízel, míg amerikában a V8-as benzinmotorokat kedvelték. Az autót a Z3-hoz hasonlóan Spartanburgban gyártották.

X5 3.0d
Motor: 30 6D 1 2926cm3/6
Telj.: 184LE
Végsebesség: 201km/h
0-100: 11,0mp


X5 4.4i
Motor: N62 B44A 4398cm3/8
Telj.: 320LE
Végseb.: 210km/h
0-100: 7,0mp

BMW Z8 E52 (2000-2003)

A Henrik Fisker által tervezett Z07 jelű koncepcióautó akkora sikert aratott az 1997-es Tokyo Motor Show-n, hogy a BMW vezetői egy limitált széria piacra dobása mellett döntöttek Z8 néven. 2000 és 2003 között kevesebb mint 6000 db Z8 készült, áruk 128.000 dollár volt. A motor az E39 M5-ből érkezett 400LE-vel és 500Nm-es nyomatékkal. A BMW szokásaihoz híven a végsebesség 250 km/h volt elektronikusan limitálva ( korlátozás nélkül 300km/h-ra volt képes).
Z8

Motor: S62B50 4941cm3/8
Telj.: 400LE
Végseb.: 250km/h (limitált)
0-100: 4,7mp

BMW 3 E46 (1998-2006)

Az E46 teljesen új, friss külső design-nal, és igényes belső térrel jelent meg. Habár drágább volt az E36- nál, mégis jól fogyott a megjelenésétől kezdve, mivel a magasabb árért jobb minőséget adott. Először a szedán jelent meg 318i, 320i, 323i, 328i és 320d változatokban. Később készült kupé, kombi, compact és cabrio változat is, valamint megjelentek a kínálatban az erősebb motorok (330d, 330i, 335i és M3).


330d
Motor: 30 6D 1 2926cm3/6
Telj.: 184LE
Végseb.: 227km/h
0-100: 7,8mp
325Ci
Motor: 25 6S 5 2494cc/6
Telj.: 192LE
Végseb.: 234km/h
0-100: 8,0mp

M3 CSL
Motor: 32 6S 4 3246cm3/6
Telj.: 360LE
Végseb.: 250km/h (limitált)
0-100: 4,7mp

BMW Z3 (1996-2002)

Az első modell amely az Egyesült Államokbeli Spartanburgban készült. 1996-ban került bemutatásra. A típus műszaki alapjául az E36 3-as BMW szolgált. Az autó feltűnt a Golden Eye c. James Bond filmben is a típus bevezetését szolgáló reklámkampányon belül. 2002-ig gyártották a típust, 1999-től kupé változatban is. Eleinte csak egy 1,9 literes négyhengeres motor alkotta a kínálatot 138 LE-vel, amivel a vevők nem voltak elégedettek. Később beépítették a 328i M52-es jelzésű 2,8 literes motorját is. A Z3-ból M verzió is készült.

Z3 1.9
Motor: M43B19 1895cm3/4
Telj.: 118LE
Végseb.: 196km/h
0-100: 10,4mp

Z3 2.8
Motor: M52B28 2793cm3/6
Telj.: 193LE
Végseb.: 224km/h
0-100: 6,9mp

Z3 M coupe
Motor: S54B32 3246cm3/6
Telj.: 325LE
Végseb.: 250km/h (limitált)
0-100: 5,3mp

BMW 5 E39 (1996-2004)

Az E39-es 5-ös BMW elődjéhez képest üdítően friss design-nal jelent meg 1995-ben. Stílusában a 7-es BMW-hez, kezelhetőségében a 3-ashoz közelített az új modell. A belépőmodell az 520i volt 150LE-s motorral (később ezt egy 170 LE-s motor váltotta). Az autó építése során gazdagon alkalmazták az alumíniumot, az erősített acélelemeknek köszönhetően az elődmodellhez képest 80%-kal nőtt a karosszéria szilárdsága, mialatt a tömege mindössze 10 kg-mal növekedett.
A klasszikus soros hathengeres motorokon kívül V8-as egységek is kerültek a motortérbe(535i, 540i és M5).
530d

Motor: 30 6D1 2926cm3/6
Telj.: 193LE
Végseb.: 230km/h
0-100: 7,8mp

528i
Motor: M52B28 2793cm3/6
Telj.: 193LE
Végseb.: 236km/h
0-100: 7,5mp
M5
Motor: 50 8S1 4941cm3/8
Telj.: 400LE
Végseb.: 250km/h (limitált)
0-100: 5,3mp

BMW 7 E38 (1995-2001)

Az E32 7-es sorozat utódja az E38. 1994 augusztusában mutatták be. Az autók nagy része ötsebességes automata-váltóval került forgalomba. Az iL modellek hosszított verziók voltak, a 140mm extra hossz a hátsó lábteret növelte. A sorozat zászlóshajója a 750iL volt V12 motorral.

740i
Motor:M60B40 3982cm3/8
Telj.:286LE

Végseb.:250km/h (limitált)
0-100:6,9mp

750iLA
Motor: M73B54 5379cm3/12
Telj.: 326LE
Végseb.: 250km/h(limitált)
0-100: 6,6mp

BMW 8 E31 (1989-1999)

1989-ben a Frankfurt Motor Show-n debütált az E31-es 8-as sorozat. A típus többé-kevésbé a 6-os sorozat utódjának tekinthető. Egy jelentős különbség volt a két sorozat között, míg a 6-os egy klasszikus Grand Tourismo volt, adddig a 8-as a sportos Mercedes-Benz SL kihívójának számított. A sorozat eleinte csak V12-es motorral volt elérhető, hatsebességes kézi váltóval, illetve elsőként szerelték elektronikus gázpedállal. 30.621 db 8-as készült. A csúcsmodell a 850 CSi volt, amelyben a 850i V12 motorja volt tuningolva. A lökettérfogatot 5,7 literre növelték, a teljesítmény pedig 380 LE-re emelkedett. Később voltak kisebb motorral szerelt verziók is 830i 3 literes V8 motorral(18db), és 840i 4 literes V8 motorral(7802db).


840Ci Motor: M62B44 4398cm3/8
Telj.: 286LE
Végseb.: 250km/h (limitált)
0-100: 6,6mp
850CSi
Motor: S70B56 5576cm3/12
Telj.: 380LE
Végseb.: 250km/h (limitált)
0-100: 6,0mp

2008. jan. 30.

BMW 3 E36 (1990-1999)

1990 novemberében jelent meg az új 3-as sorozat az E36. Eleinte négy modell közül lehetett választani: 316i,318i,320i és 325i. Később az 5-ös sorozatból átvett 143 LE-s turbódízel motor is megjelent a kínálatba 325tds néven, illetve ugyanez a motor intercooler nélkül 115 LE-vel. 318tds verzió szintén létezett 90LE-vel. Az E36 nagyon sikeres volt, és osztályában mércét állított fel menettulajdonságaival. A Z1-től átvett multi-link hátsófelfüggesztés dolgozott az autó alatt. Eleinte DOHC, később -1993-tól- VANOS változó idejű szelepvezérlésű motorokkal készültek. A Compact változatot 1995-ben vezették be, amely európában sikert aratott, de a tengerentúlon nem váltott ki nagy érdeklődést. Szedán, kupé, cabrio, kombi és compact verziók készültek.325tds

Motor: M51D25 2498cm3/6
Telj.: 143LE
Végseb.: 214km/h
0-100: 10,4mpM3 evo
Motor: S50B32 3201cm3/6
Telj.: 321LE
Végseb.:250km/h (limitált)
0-100: 5,5mp

BMW Z1 (1988-1991)

A Z1-et 1988 júliusától 1991 júniusáig gyártották. A Z1 egy kétüléses roadster volt, szokatlan ajtómegoldással, melyet a megszokott módon való nyitás és zárás helyett, az autó oldalába lehetett süllyeszteni. Mindössze 8000db készült belőle, 2,5 literes soros hathengeres 170LE-s motorral. A Z1 volt az első BMW modell multi-link hátsó kerékfelfüggesztéssel.


Z1
Motor: M20B25 2494cm3/6
Telj.: 170LE
Végseb.: 224km/h
0-100: 7,9mp

BMW 5 E34 (1988-1996)

1988-ban elérkezett az ideje a következő 5-ös sorozat megjelenésének, kódja E34 volt. Eleinte csak a tradícionálisnak számító soros hathengeres motorokkal lehetett megvásárolni, de később megjelent a kínálatban az 518i (négyhengeres) és az 540i (V8). M5 verzió szintén elérhető volt eleinte 315, később 340 lőerővel. Az M5-ből "touring"verzió is készült, bár mindössze 891db. Az E34 sorozat autó nagyon megbízhatóak voltak, és koruk legbiztonságosabb autóinak számítottak (légzsákok, blokkolásgátló, biztonsági utascella), (DSC) dinamikus stabilitás-ellenőrző rendszer szintén rendelhető volt hozzá.


525i
Motor: M50B25 2495cm3/6
Telj.: 192LE
Végseb.: 229km/h
0-100: 8,6mp M5
Motor: S38B38 3795cm3/6
Telj.: 340LE
Végseb.: 250km/h(limitált)
0-100: 5,9mp

BMW 7 E32 (1986-1994)

A második generációs 7-es sorozat az E32 1986-ban jelent meg. Először csak soros hathengeres, majd 8 és végül 12 hengeres 300LE-s motorral is lehetett kérni. "L" jelöléssel 11cm-el hosszabb tengelytávú nyújtott verzió is választható volt, ahol a a hosszítás teljes egészében a hátsó utasok lábterének jutott. Az E32 a luxus osztály legfelsőbb régióját célozta meg ennek megfelelően rendelhető volt hozzá: beépített telefon és faxgép, borhűtő, duplafalú üvegezés, fűthető ajtózárak és ablakmosó-fúvókák, elektronikus stabilizálórendszer, és egy rendszer amely folyamatosan változtatta az ablaktörlő rugóerejét, hogy az nagy sebességnél is megfelelően tisztítsa a szélvédőt. Az E32 volt az első típus amelynél a BMW bevezette az önkéntesen vállalt sebességkorlátozást, a maximális sebességet 250km/h-ban állapították meg.


730i
Motor: M30B30 2986cm3/6
Telj.: 188LE
velocity: 222km/h
0-100: 9,3mp


750iLA
Motor: M70B50 4988cm3/12
Telj.: 300LE
Végseb.:250km/h(limitált)
0-100: 7,4mp

BMW 5 E28 (1981-1988)

Az 1983-ban megjelent E28-as 5-ös sorozat szélesebb motorválasztékot kapott, de a külsőn csak finoman változtattak. Ebben az osztályban először ebben a típusban alkalmazott dízel motort a BMW. 1985-ben új motorok jelentek meg, az 518i lett a belépőmodell az 535i pedig az erősebbek közé tartozott. 1985 februárjában az Amsterdam Motor Show-n mutatták be az M5-ös verziót, amely az M1-es BMW módosított 286 LE teljesítményű motorját kapta meg, amivel a családi szedán sportautós menetteljesítményekre volt képes, és a maga korában a világ leggyorsabb sorozatban gyártott limuzinja volt.
524td Motor: M21D24 2443cm3/6
Telj.: 115LE
Végseb.: 180km/h
0-100: 12,9mp


M5
Motor: M88/3 3453cm3/6
Telj.: 286LE
Végseb.: 246km/h
0-100: 6,5mp

BMW 3 E30 (1982-1994)

Az E30-as 3-as sorozat az E21-est váltotta. Az E30 egy teljesen új modell volt, nem csak az E21 továbbfejlesztett változata, habár néhány motort örökölt az elődtől. A legnagyobb változás a teljesen átalakult első és hátsó futóműveket érintették, valamint egy modernebb belső teret kapott az autó. Négyféle karosszéria variánsban készült az E30, négyajtós szedán (1991-ig), kétajtós kupé (1991-ig), ötajtós kombi"touring" (1994-ig) és kétajtós cabrio (1993-ig). 1988 és 1992 között 325iX jelzéssel összkerékhajtású verziók is voltak (szedán, kupé és kombi). Az autókat különböző 4 és 6 hengeres motorokkal szerelték, benzin és dízelüzeművel egyaránt. Az M3-as változatban egy 2,3 literes négyhengeres motor volt, amivel az autó 6,7 másodperc alatt érte el a 100-as tempót, ami a 80-as években rendkívül gyorsnak számított.
320i Motor: M20B20 1990cm3/6
Telj.: 125LE
Végseb.: 196km/h
0-100: 10,7mp



325i
Motor: M20B25 2494cm3/6
Telj.: 170LE
Végseb.: 219km/h
0-100: 8,3mp


M3
Motor: S14B23 2302cm3/4
Telj.: 215LE
Végseb.: 241km/h
0-100: 6,7mp

2008. jan. 26.

BMW 7 E23 (1976-1987)

Az 1976-ban bemutatott 7-es sorozattal a luxusautók piacára lépett a BMW. Az első változatok a 728, 730 és 733i modellek voltak BOSCH üzemanyag-befecskendezéssel. Minden E23 M30 jelzésű 12-szelepes hathengeres motorral készült (kivéve a 745i-t). Az E23-as sorozat modelljei rendkívül kifinomultak voltak a maguk idejében. Az autók légkondícionálóval és a söfőrt segítő "check control" panellel is fel voltak szerelve. A fedélzeti számítógép és a blokkolásgátló eleinte csak mint opció szerepelt, de később az alapfelszereltség részét képezték. A későbbi modellekben már a vezetőoldali légzsák is megtalálható volt. Az amerkai modellekben 1984-ben 4 sebességesre cserélték a korábbi 3 sebességes automata váltókat. Az amerikai piacra csak a 733i, 735i és L7-es típusokat szállították, valamint a tengerentúli modellekben megtalálhatóak voltak az alábbi extrák: bőrkárpitozás, tempomat, fabetétek, elektromos ablakok, elektromos napfénytető és sok egyéb európai extra felszerelés alaptartozékként.

745i
Motor:M106 Turbo 3430cm3/6
Telj.: 252LE
Végseb.: 228km/h
0-100: 7,9mp


733i
Motor: M69 3210cm3/6
Telj.: 197LE
Végseb.: 205km/h
0-100: 8,9mp


745i Highline

BMW 6 E24 (1976-1989)

A 6-os sorozat 1976-ban jelent meg E24 kódnév alatt. Kitűnő összszerelési minőség, luxus, sportos motorok és előremutató technikai megoldások jellemezték, amelyek ma is fő ismérveik a luxus kupéknak. Az autót különböző szenzorokkal látták el melyek ellenőrizték az olajnyomást, az ablakmosó tartály folyadékszintjét, a fékfolyadék szintjét, a féklámpákat, stb. melyek a sofőrt segítették. Ennél a típusnál vezették be a "check control" tesztpanelt, melyet azóta sok BMW típus megkapott. A típus európában 1982-ben, amerikában pedig 1983-ban modellfrissítésen esett át, mely során finoman változtattak az autó külső és belső megjelenésén egyaránt. 1984-ben mutatták be a 635csi típust.

633csi

Motor: M30 3210cm3/6
Telj.: 197LE
Végseb.: 215km/h
0-100: 7,9mp


M6 635csi
Motor: M88/3 3453cm3/6
Telj.: 286LE
Végseb.: 255km/h
0-100: 6,4mp

BMW 3 E21 (1975-1983)

Minden korábbinál nagyobb sikert hozott az eladásokban a típus. Az első 3-as sorozat az E21 volt. Megjelenésekor négyféle változatból lehetett választani:316, 318, 320 és 320i. Nagyobb teljesítményű Alpine változatok szintén elérhetőek voltak. A műszerfal design egy új koncepciót vezetett be, mely szerint a középkonzolt a sofőr felé fordították. Ez a megoldás hosszú éveken keresztül jellemezte a BMW-k belső design-jának filozófiáját. A 320-asok dupla, míg a 316 és 318-as modellek szimpla kerek lámpákkal voltak ellátva. Az 1975 végén bemutatott Bosch K Jetrinic befecskendezéses motorral szerelt 320i-k teljesítménye 125 LE volt prémium üzemanyaggal. Az 1977-es Frankfurt Motor Show-n bemutatott 320-as modell már M20-as soros 6 hengeres motort kapott (a korábbi 320-asok 4 hengeresek voltak). a 323i modell motorja 2.3 literes volt 143 LE-vel, a típus mind a négy kerekét tárcsafékek lassították.






Motor: M10B18 1766cm3/4
Telj.: 105LE
Végseb.: 173km/h
0-100: 11,5mp












Motor: M20 2315cm3/6
Telj.: 143LE
Végseb.: 201km/h
0-100: 8,7mp






BMW 2002 turbo (1973)

A BMW 2002 Turbo-t az 1973-as Frankfurt Auto Show alkalmával mutatták be. 1973-ban és 1974-ben összesen 1.672 db 2002 Turbo készült. Ez a típus volt a világon az első sorozatban gyártott turbómotoros autó. KKK (Kuhnle, Kopp & Kausch) turbóval szerelték. A BMW a 2002 Turbo-val nyert: Európai Formula 2 Bajnokságot, Európai Túraautó Bajnokságot és egyéb bajnokságokban is sikeresen szerepelt a típus.




Motor: M31 1990cm3/4
Telj.: 170LE
Végseb.:212km/h
0-100: 6,9mp

BMW 5 E12 (1972-1981)

E12-es kódnév alatt ("E" mint "Entwicklung", németül fejlesztés) bemutatták az első 5-ös sorozatot. Azért 5-ös, mert ez volt az ötödik új autótípus az Isetta és V8 érát követően. A típussal főleg az amerikai piacra koncentráltak, amely jelentős prfittal kecsegtette a céget. Az 520 és 520i típusok négyajtós szedánok voltak karburátoros illetve befecskendezéses motorokkal. Az 5-ös sorozattal kezdődött a BMW tradicionális 3 számjegyes típusjelzése. Az első szám jelzi a modellt, a második kettő pedig (általában) a motor lökettérfogatát köbdeciméterben. A számok utáni betűk jelölhetik a üzemanyag típusát (benzin vagy gázolaj), vagy karosszériatípust, esetleg sportverziót.



520i
Motor: M15 1990cm3/4
Telj.: 130LE
Végseb.: 183km/h
0-100: 11,1mp












528i
Motor: M86 2788cm3/6
Telj.: 177LE
végseb.: 209km/h
0-100: 9,3mp

2008. jan. 19.

BMW 3.0 CSL (1971)

1971-ben bemutatásra került a BMW 3.0 Si modell amely 200km/h-s sebességre volt képes.
Ez a típus volt az alapja a 3.0 CSL könnyített konstrukciójú kupénak, amely 180 és 206 LE közötti teljesítménnyel volt elérhető. 1974-ben a 3.0 CSL jelzésű versenyautók voltak az elsők, amelyeket BMW Motorsport GmbH égisze alatt fejlesztettek. Ezeken az autókon szerepeltek először a BMW Motorsport hivatalos színei -vörös, kék és bíbor-, illetve ezeken az autókon alkalmaztak először ABS-t. A CSL jelzés jelentése Coupe, Licht, Sport (kupé, könnyű, sport). A 3.0 CSL az autóra szerelt aerodinamikai szárnyak miatt a BATMOBIL gúnynevet kapta.



Motor: 3003cm3 6 henger
Telj.: 200 LE
Végseb.: 213 km/h






BMW 02 (1966)

1966-ban került bemutatásra a BMW 1600-2 (a típus utáni 2-es szám jelzi, hogy kétajtós modellről van szó). Keret nélküli ajtók, letisztult, sima vonalú kétajtós karosszéria jellemezte a típust, amelyet 1966 március 9-én a cég 50-ik születésnapján mutattak be. Ez volt az alapja a későbbi 3-as sorozatnak. Az 1967-es Frankfurti autókiállításon bemutatásra került egy sportos 1600ti jelzésű verzió, 105LE-s ikerkarburátoros motorral.





Motor: 1573cm3 4 henger
Telj.: 105 LE
Végseb.: 190 km/h






2008. jan. 17.

BMW 1500 (1962)

1962-ben jelent meg a 4 hengeres M10-es motorral hajtott 1500-as. A gyártás évei alatt az 1.5 literes motor 1.6, 1.8 majd 2.0 literesre nőtt. Az új osztályt teremtő modell MacPherson rendszerű független kerékfelfüggesztést és első tárcsafékeket kapott. Wilhelm Hofmeister először ennél a típusnél alkalmazta a C oszlopnál található visszakanyarodó ívet, mely végérvényesen összeforrt nevével. Ez, és a jellegzetes hűtőrács összetéveszthetetlenül azonosítja a BMW autókat. Ez a modell emelte egy újabb, magasabb szintre a BMW autókat. A szedán modellek jelzései mindig 0-ra végződtek, és egyben utaltak a motor hengerűrtartalmára is. Az E12-es 5-ös sorozat alapjául szolgáló 1500, 1600, 1800 és 2000-es típusokból gyártásuk 10 éve alatt összesen 334.165 db készült.





Motor: 1499cm3 4 henger
Telj.: 80 LE
Végseb.: 149 km/h








A Hofmeister ív napjainkban

BMW 700 (1958)

A BMW vezető designere Wilhelm Hofmeister 107-es projekt név alatt 1958 november 21-én egy kupét mutatott be. A gyártásra kész utcai verzió 1959 februárjának közepére elkészült, és 39-ik IAA alkalmával bemutatták a széles rétegek részére elérhető BMW 700-as kupét és limuzint. A 700-as kupé nem volt tipikus BMW, de a kor ízlésének megfelelt. 1960 júliusáig több mint 20.000 BMW 700-as készült. A farmotoros autót az R76-os motorkerékpár motorja hajtotta. Versenyváltozat is készült 700RS néven. Miután a gyár felhagyott a pályaversenyzéssel, az ún. cross-country versenyekre koncentrált, melynek eredménye képpen 1960 és 1966 között 12 német bajnoki címet szereztek.



Motor: 697cm3 2 henger
Telj.: 30 LE
Végseb.: 125 km/h

BMW 507 (1956)

A BMW 507-es 1956-os bemutatása után hamar híressé vált. A kétajtós alumínium-karosszériás, összecsukható ponyvatetős autó Alberecht Graf Foertz munkája volt. Az ikerkarburátoros V8-as motorral hajtott 507-es 150 lóerőt adott le 5000 főtengelyfordulatnál, amely imponáló 200 km/h-ás sebességhez segítette az autót. Mivel mindössze 252 db készült belőle a BMW háború utáni görcsös útkeresésének szimbólumává vált.


Motor : 3168cm3 8 henger
Telj. : 150 LE
Végseb.: 200 km/h

















BMW Isetta 250 (1955)

A sikeres miniautó-korszak, az 1950-es évek derekán jelent meg az Isetta 250. Az olasz Iso cég licensze alapján készült, motorkerékpár-motorral és egyetlen ajtóval, amely az autó elején helyezkedett el. Gyártásának 7 éve alatt 161.728 Isetta gördült le a futószalagról.



Motor: 245cm3 1 henger
Telj.: 12LE
Végseb.: 85 km/h




2008. jan. 16.

BMW 501 (1951)

A háború utáni első modell a V8-as motorral szerelt 501-es luxusszedán, amely termelési szempontból nem volt a legjobb választás egy háborúban elpusztított országban. a típus iránti kereslet alulmúlta a BMW várakozásait.




Motor: 2581cm3 8 henger

Telj.: 111.5 LE
Végseb.: 163 km/h






BMW 328 (1936)

A BMW 1936 bemutatta a 328-as modellt. Ez volt a BMW leghíresebb, háború előtti sportautója. A 328-ast kifejezetten versenyzésre építették, 1938-ban megnyerte a híres olasz Mille Miglia versenyt, amellyel egycsapásra hírnevet szerzett magának. A mindössze 823 kg-os súly az extra-könnyű csővázas felépítésnek, és a könnyű alumínium ajtónak és motorháztetőnek volt köszönhető. A klasszikus modellből mindössze 462 db készült.






Motor: 1971cm3 6 henger
Telj.: 80 LE
Végseb.: 150 km/h