1962-ben jelent meg a 4 hengeres M10-es motorral hajtott 1500-as. A gyártás évei alatt az 1.5 literes motor 1.6, 1.8 majd 2.0 literesre nőtt. Az új osztályt teremtő modell MacPherson rendszerű független kerékfelfüggesztést és első tárcsafékeket kapott. Wilhelm Hofmeister először ennél a típusnél alkalmazta a C oszlopnál található visszakanyarodó ívet, mely végérvényesen összeforrt nevével. Ez, és a jellegzetes hűtőrács összetéveszthetetlenül azonosítja a BMW autókat. Ez a modell emelte egy újabb, magasabb szintre a BMW autókat. A szedán modellek jelzései mindig 0-ra végződtek, és egyben utaltak a motor hengerűrtartalmára is. Az E12-es 5-ös sorozat alapjául szolgáló 1500, 1600, 1800 és 2000-es típusokból gyártásuk 10 éve alatt összesen 334.165 db készült.
Motor: 1499cm3 4 henger
Telj.: 80 LE
Végseb.: 149 km/h
2008. jan. 17.
BMW 1500 (1962)
A Hofmeister ív napjainkban
Bejegyezte: Balga dátum: 17:05
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése