Google

2008. jan. 26.

BMW 3 E21 (1975-1983)

Minden korábbinál nagyobb sikert hozott az eladásokban a típus. Az első 3-as sorozat az E21 volt. Megjelenésekor négyféle változatból lehetett választani:316, 318, 320 és 320i. Nagyobb teljesítményű Alpine változatok szintén elérhetőek voltak. A műszerfal design egy új koncepciót vezetett be, mely szerint a középkonzolt a sofőr felé fordították. Ez a megoldás hosszú éveken keresztül jellemezte a BMW-k belső design-jának filozófiáját. A 320-asok dupla, míg a 316 és 318-as modellek szimpla kerek lámpákkal voltak ellátva. Az 1975 végén bemutatott Bosch K Jetrinic befecskendezéses motorral szerelt 320i-k teljesítménye 125 LE volt prémium üzemanyaggal. Az 1977-es Frankfurt Motor Show-n bemutatott 320-as modell már M20-as soros 6 hengeres motort kapott (a korábbi 320-asok 4 hengeresek voltak). a 323i modell motorja 2.3 literes volt 143 LE-vel, a típus mind a négy kerekét tárcsafékek lassították.






Motor: M10B18 1766cm3/4
Telj.: 105LE
Végseb.: 173km/h
0-100: 11,5mp












Motor: M20 2315cm3/6
Telj.: 143LE
Végseb.: 201km/h
0-100: 8,7mp






Nincsenek megjegyzések: